نوشته شده توسط : شیدا

سیستم‌عامل

این مجموعه، قدیمی ترین نماینده موسسه LPI کانادا ، در ایران بوده که حرفه ای ترین موسسه آموزشی و آزمون بین المللی لینوکس در دنیاست. جدید ترین موضوعات مهم و بروز دنیا را در قالب مجله و مقالات ، در وبسایت میم تک مگ دریافت کنید و لذت ببرید . آگهی‌های جدید استخدام برنامه‌نویس را در کانال Quera Careers دنبال کنید. روی تمامی سرویس‌های ارائه شده توسط وب‌رمز امکان مدیریت نسخه PHP و انتخاب نسخه دلخواه از ۵.۶ تا ۷.۳ فراهم است. تازه با وب رمز آشنا شدید؟ می توانید با کلیک بر روی لینک زیر وارد صفحه ثبت نام شوید.

تمام تنظیمات سیستم عامل و فایل های پیکربندی لینوکس، فایل هایی متنی هستند و لذا توانایی مدیریت و ویرایش فایل های متنی برای مدیران و کاربران لینوکس، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این فرادرس با قابلیت های مختلف و بسیار پرکاربرد ویرایشگر متنی VIM آشنا خواهیم شد. شاید چندین بار کلمه توزیع یا Distribution های سیستم عامل لینوکس را شنیده باشید.

سرور لینوکس رادکام مجهز به آخرین نسخه سیستم عامل لینوکس، دیتابیس سرور Mysql و سرویس مورد نیاز برای برنامه های کاربردی تحت وب می‌باشد. به‌روزرسانی های امنیتی سرور لینوکس در بازه‌های زمانی مشخص و در پی اطلاع رسانی های عمومی تیم هاستینگ صورت می‌گیرد. اگر مشتری نیاز به ابزار خاصی داشته باشد، این امکان وجود دارد که پس از بررسی و هماهنگی با تیم هاستینگ ابزار مورد نظر او روی سرور هاست لینوکس نصب شود.

برای سایر سرویس‌ها نیز با توجه به اینکه دیتاسنتر وب‌رمز مجهز به اینترنت بین‌الملل است هیچ مشکلی در زمان قطعی اینترنت وجود نخواهد داشت. از مزیت‌های داشتن هاست لینوکس ایران می‌توان به افزایش سرعت لود سایت برای کاربران داخل کشور، عدم امکان تحریم، سازگاری بیشتر با درگاه‌های پرداخت عضو شاپرک و باز شدن سایت‌ها در زمان اختلال‌های بین‌المللی اشاره کرد. بات‌نت FrakOut هنوز در ابتدای راه است و هدف فعلی آن محدود به توزیع استخراج کننده رمزارز XMRig بر روی دستگاه‌های آلوده است. با این حال Check Point هشدار داده که شبکه مخرب آن در مدتی کوتاه رشدی چشم‌گیر داشته و قابلیت‌های متعدد آن می‌تواند حملات مخرب دیگری را موجب شود. Liferay Portal نیز بستری برای برنامه‌نویسان Java به‌منظور ساخت سرویس‌ها، رابط‌های کاربری، برنامه‌های سفارشی یا پیاده‌سازی نمونه‌های از قبل طراحی شده است.

یکی از نکات مورد توجه در پروژه اوبونتو، تأکید بر دسترسی و جهانی‌سازی است. کار کردن با آن بسیار راحت است و حتی کاربران نا آشنا با آن هم به راحتی به محیط آن عادت می‌کنند. دیسک‌های فشرده اوبونتو به رایگان برای کسانی که آن را از طریق پست الکترونیکی درخواست کرده‌اند، فرستاده می‌شود. همچنین پروژهای با نام اوبونتو وجود دارد که این سیستم عامل همان طور که از نامش هم مشخص است، برای استفاده در کلاس‌های درس و محیط‌های آموزشی بسیار مناسب است. پروژه ی دیگری نیز از این سیستم عامل با نام کوبونتو طراحی شده‌است که از KDE Desktop استفاده می‌نماید. یا فدورا یک سیستم عامل رایانه‌ای و نام توزیعی از لینوکس است و توسط اعضای پروژه فدورا تولید می‌شود.

وجه اشتراک هر سه آن‌ها که در کارزار FreakOut هدف قرار گرفته‌اند پراستفاده بودن و وجود ضعف‌هایی حیاتی در آن‌هاست. اگر چه تمامی باگ‌های مورد بهره‌جویی این کارزار ترمیم شده‌اند اما نمونه‌های آسیب‌پذیر همچنان به‌سادگی قابل شناسایی هستند. در واقع، لینوس توروالدز پس از خرید یک کامپیوتر شخصی که سیستم‌عاملش MS-DOS بود و اصلاً از آن رضایت نداشت، تصمیم گرفت تا به سمت یونیکس مهاجرت کند اما در آن زمان چیزی در حدود ۵۰۰۰ دلار هزینه داشت!





:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: