نوشته شده توسط : شیدا

قبل از توضیح لینوکس ، باید بدانیم که سیستم عامل به چه معناست. سیستم عامل نرم افزاری است که منابع موجود در دستگاه را مدیریت می کند ، یعنی ارتباط بین سخت افزار و نرم افزار را فراهم می کند. این دستگاه ممکن است یک لپ تاپ ، کامپیوتر ، تلفن همراه ، مودم ، سوئیچ و غیره باشد. می توان گفت که وظیفه اصلی سیستم عامل ارتباط بین کاربر و اجزای دستگاه الکتریکی است که در واقع استفاده از رایانه یا تلفن را برای کاربر آسان می کند. سیستم عامل هایی مانند ویندوز ، لینوکس و مک اکنون در رایانه ها ، دسک تاپ ها و لپ تاپ ها در دسترس هستند. در مورد تلفن های همراه می توان گفت که سیستم عامل های اندروید و iOS از بیشترین کاربردها هستند. اما لینوکس چیست؟ وقتی صحبت از سیستم عامل ها می شود ، یکی از اولین سوالات در این زمینه این است که لینوکس چیست؟ در پاسخ به این س ،ال باید گفت که لینوکس ، به عبارت دیگر ، لینوکس معنای دیگری برای مردم دارد. بنابراین برای اینکه بفهمیم لینوکس چیست ، ابتدا باید به تاریخچه آن اشاره کنیم.

تاریخچه لینوکس چیست؟
در تحقیق درباره تاریخچه لینوکس ، اصطلاح لینوکس از سال 1984 شناخته شده است. اگر بخواهیم از نظر فنی لینوکس را توصیف کنیم ، می توان گفت که آن به عنوان هسته اصلی خود سیستم عامل معرفی شده است. اکنون که از تاریخچه لینوکس مطلع شدید ، در این مقاله بررسی خواهیم کرد که سیستم عامل لینوکس چیست.

تاریخچه لینوکس چیست؟

Iranhost وب سایت های لینوکسی را ارائه می دهد که از سرورهای ابری سریع و کارآمد استفاده می کنند.

امروز سفارش دهید
سیستم عامل لینوکس چیست؟
سیستم عامل لینوکس یکی از قدرتمندترین سیستم عامل های موجود در بازار است که متن باز است و از محبوبیت ویژه مهندسین نرم افزار برخوردار است. سیستم عامل یونیکس در سال 1971 توسط شرکت تلفن و تلگراف آمریکا ساخته شد. سیستم عامل یونیکس گران بود و همه نمی توانستند به راحتی از آن استفاده کنند. می توان گفت که سیستم عامل لینوکس شباهت زیادی به سیستم عامل یونیکس و زیر شاخه های آن دارد. در سال 1991 ، Toralds Linux هسته لینوکس را ساخت. سیستم عامل لینوکس توسط بسیاری از شرکت ها پشتیبانی می شود.

وظایف اصلی سیستم عامل لینوکس چیست؟
ذخیره سازی داده ها: ذخیره داده ها در حافظه دسترسی تصادفی ، حافظه دائمی یا سیستم پرونده مجازی است.
دسترسی به شبکه رایانه ای
برنامه ریزی
از ابزارهای ورودی و خروجی مانند ماوس ، صفحه کلید ، وب کم و درایو فلش USB استفاده کنید
امنیت: این امنیت می تواند امنیت منابع و همچنین کاربران مختلف و گروههای کاربری را پوشش دهد.
لینوکس چیست و چه کاری انجام می دهد؟
امنیت سیستم عامل لینوکس چیست؟
یکی از کاربردهای لینوکس امنیت است. لینوکس به دلیل امنیت در شبکه ها و محیط های شبکه به عنوان یک سیستم عامل محبوب مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت 70٪ از فایروال های مورد استفاده در شبکه های جهانی از سیستم عامل لینوکس استفاده می کنند.

سیستم عامل لینوکس متن باز: این سیستم عامل بسیار انعطاف پذیری زیادی از طریق منبع باز دارد و می تواند برای انواع برنامه ها مورد استفاده قرار گیرد.

منظورتان از عامل رایگان لینوکس چیست؟
سیستم عامل لینوکس به دلیل رایگان بودن ، کاربران زیادی دارد.
به نیازهای کاربران در این سیستم عامل توجه کنید
عمومی بودن لینوکس به چه معناست؟
این یک سیستم عامل منبع باز عمومی است و بسیاری از توسعه دهندگان می توانند آن را توسعه دهند و نیازهای خود را در زمینه های مختلف برآورده کنند.

استفاده از لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی خود: امروزه بسیاری از برنامه ها از لینوکس به عنوان سیستم عامل اصلی خود استفاده می کنند. هر یک از این برنامه ها میلیون ها کاربر دارد و بسیار محبوب است.

توزیع لینوکس چیست؟
توزیع لینوکس (به طور خلاصه توزیع) یک سیستم عامل است که شامل مجموعه ای از نرم افزارهای مبتنی بر هسته لینوکس و اغلب یک سیستم مدیریت بسته است. کاربران لینوکس معمولاً با بارگیری یکی از توزیع های لینوکس ، سیستم عامل را دریافت می کنند. لینوکس برای طیف گسترده ای از سیستم ها ، از دستگاه های جاسازی شده (مانند OpenWrt) و رایانه های شخصی (مانند Linux Mint) گرفته تا ابر رایانه های قدرتمند (مانند Rocks Cluster Distributions) توزیع شده است.
توزیع های معمول لینوکس شامل هسته لینوکس ، ابزارها و کتابخانه های GNU ، نرم افزار اضافی ، اسناد ، ویندوز ، مدیر پنجره و یک محیط دسک تاپ است.
بیشتر نرم افزارهای موجود شامل نرم افزارهای آزاد و متن باز هستند که باینری کامپایل شده اند و کد منبع آنها در دسترس است و به شما امکان تغییر نرم افزار اصلی را می دهد. توزیع های لینوکس معمولاً شامل نرم افزارهای اختصاصی هستند که ممکن است به عنوان کد منبع در دسترس نباشند.

 

توزیع های محبوب لینوکس کدامند؟
در اینجا برخی از محبوب ترین توزیع های موجود برای Linux وجود دارد. اگرچه تعداد این توزیع ها بسیار زیاد است ، فقط ذکر چند نمونه کافی است. با این حال ، مهمترین آنها را می توان در مقاله "با 5 محبوب ترین توزیع لینوکس ملاقات کنید".

لینوکس مبتنی بر RPM چیست؟
محبوب ترین توزیع های RPM عبارتند از RedHat ، CentOS ، Fedora و SUSE. توزیع های Redhat / Centos یکی از محبوب ترین سیستم عامل های سرور است.
لینوکس مبتنی بر Debain چیست؟
در این مورد نیز ، خود توزیع دبیان و توزیع های محبوب اوبونتو و مینت برای سیستم عامل های خانگی بسیار مناسب هستند. سرور اوبونتو همچنین یکی از قدرتمندترین توزیع های لینوکس برای سیستم عامل های سرور است.

کالی لینوکس چیست؟
Kali Linux یک توزیع لینوکس مبتنی بر دبیان است که از امنیت تهاجمی پشتیبانی می کند. Kali Linux در نسخه های حرفه ای یا Lite در دسترس است.

زبان برنامه نویسی لینوکس چیست؟
لینوکس یک سیستم عامل منبع باز است که دارای یک خط فرمان است. اما شامل یک کامپایلر C است که یک زبان برنامه نویسی است. لینوکس همچنین دارای ویژگی های Shell Programmimg است که آن را به یک زبان برنامه نویسی بسیار کارآمد با استفاده از دستورات Linux و سایر برنامه ها تبدیل کرده است.

مزایای سیستم عامل لینوکس چیست؟
اکنون که به مبحث لینوکس تسلط پیدا کردید ، بهتر است برخی از مزایای استفاده از آن را برای شما توضیح دهیم:

این برنامه رایگان است: لینوکس از لحاظ منبع باز بودن و دسترسی آزاد به دیگران ، از مزیت منحصر به فردی نسبت به سایر سیستم عامل ها برخوردار است. زیرا هزینه ای برای کاربر ندارد.
امنیت بالا: با توجه به ماهیت باز لینوکس ، بسیاری از افراد روزانه برای ایمن نگه داشتن آن و جلوگیری از حفره های نا امن کار می کنند.
لینوکس سریع
کمک قوی
نیازی به نصب درایورها نیست.



:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()