طراحی
نوشته شده توسط : شیدا

 

سرویسی که در سایت می خواهید عرضه کنید، نیاز به منابع زیادی از پردازش، حافظه و دیسک دارد، یا در مقاطع زمانی خاص به تعداد کاربر همزمان زیادی می خواهد پاسخ دهد. لطفا هنگام ثبت نام دوره ها، اصل کارت ملی و کپی آن و برای آزمون ها ترجیحا اصل گذرنامه و کپی آن را همراه داشته باشید. مباحث مطروحه در دوره آموزش لینوکس (LPIC-303 (Security به اختصار عبارتند از آشنایی با رمزنگاری، Opens SSL، RSA، CSR، X509، DSA، SSL و PGP، رمزنگاری فایل سیستم‌ها، Cryptmount، LUKS dm-crypt، Cryptsetup، کنترل سطوح دسترسی، امنیت سرویس‌ها و امنیت شبکه.

با بررسی‌های بیشتر، محققان موفق به کشف نسخ قبلی اسکریپت Python ناقل FreakOut شدند. یکی از این نسخ که شامل توضیحات و حتی عنوان برنامه‌نویس بوده در اولین روز سال میلادی جاری به‌روز شده است. Zend Framework مجموعه‌ای از بسته‌های حرفه‌ای PHP است که بیش از 570 میلیون نصب را در کارنامه دارد. نسخه {3|three}.{0|zero}.{0|zero} آن حاوی باگی حیاتی با شناسه CVE است که بهره‌جویی از آن مهاجم را قادر به اجرای کد به‌صورت از راه دور می‌کند. باتوجه به اینکه دورهٔ آموزش لینوکس در سکان آکادمی خود دوره‌ای مقدماتی است، لذا این دوره به گونه‌ای تألیف گردیده تا دانشجویان را از نیاز به مطالعهٔ سایر محتواهای آموزشی تا حد ممکن بی‌نیاز سازد.

معمول‌ترین راه نصب لینوکس بوت کردن از روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی ای است که برنامه نصب و نرم‌افزارهای قابل نصب را دارا باشد. این سی‌دی‌ها را می‌توان با رایت کردن ISO Imageهای دانلود شده، نسخه‌های خریده شده به قیمت ارزان یا عرضه شده همراه یک مجله به‌عنوان دیسک ضمیمه، به‌دست‌آورد. در بعضی موارد هم می‌توان این دیسک‌ها را به صورت رایگان دریافت کرد یا گاهی هم به‌عنوان بخشی از یک بسته‌ای خریداری شده به‌همراه راهنما و نرم‌افزارهای تجاری می‌باشد. کاربران تازه تمایل دارند کار را با پارتیشن‌بندی دیسک سخت شروع کنند تا سیستم‌عامل موجود را حفظ کنند. بعد از آن توزیع لینوکس را می‌توان روی پارتیشن جدید نصب کرد بدون آنکه روی اطلاعات ذخیره شده قبلی تأثیر بگذارد. یعنی در اکثر موارد به این صورت نیست که فایلی دانلود کنید و بعد از دابل کلیک شروع به نصب آن کنید.

براساس قوانین سکان آکادمی، هرگونه بازنشر دوره‌های آموزشی این وب‌سایت برخلاف قوانین سکان آکادمی بوده، از لحاظ شرعی حرام و از لحاظ حقوقی قابل پیگرد قانونی است. همچنین این دستور می‌تواند با دستورات دیگر هم ادغام شده و به یک الگوی قدرتمند سرچ در لینوکس تبدیل شود. به شما پیشنهاد می شود برای کسب اطلاعاتدر حوزه امنیت سیستم عامل مقاله ما را مطالعه نمایید. به طور کلی می‌توان گفت هر سیستم ‌عاملی دارای هسته یا کرنل و رابط بین نرم افزار و سخت افزار سیستم است، در واقع می‌توان گفت وظیفه انجام کارهای اساسی و پایه برعهده هسته یا کرنل است. ما اینجایی تا به شما بگوییم برنامه لینوکس چیست و چخ کاربردی دارد.

برای جلوگیری از ارتباط نرم افزارهایی که به اینترنت نیاز ندارند، از نرم افزار Windows Firewall Control استفاده کنید تا در استفاده از نرم افزارها ، آپدیت خودکار آنها و یا مصرف پهنای باند اینترنت دچار مشکل نشوید. برای تمام کسانی که می خواهند حرفه لینوکس را انتخاب کنند و لینوکس را یاد بگیرند ضروری است تا آموزش مقدماتی لینوکس را بگذرانند. در این فرادرس، شما به صورت علمی، دقیق و کاربردی با مفاهیم لینوکس آشنا خواهید شد. ویژگی این آموزش، انجام مثال ها به صورت عملی در حین تدریس است تا دانشجو به صورت عملی با مفاهیم، آشنا شود. نکته شاخص این فرادرس، انتقال مفاهیم به صورت ملموس و کاربردی است به طوری که یادگیری سیستم عامل لینوکس را جذاب می نماید. توافقنامه مجوز کاربر نهایی در اپل به مصرف‌کننده این فرصت را می‌دهد که مجوز را رد کرده و وجه پرداختی را بازپس گیرد.

این سیستم عامل گران قیمت بود و همه مردم نمی‌توانستند به راحتی از آن استفاده کنند. پیشنهاد ایران هاست برای وب سایت های لینوکس، استفاده از سرورهای ابری با سرعت و Uptime بالاست. در نصب دیسک زنده پروسه بوت کامپیوتر بدون نیاز به نصب اولیه سیستم‌عامل، از روی سی‌دی به‌صورت کامل انجام می‌شود.

سرور های لینوکسی ارائه شده دارای تنوع زیادی می باشند و کاربران میتوانند سرور های مجازی لینوکس، سرور های ابری لینوکس و سرورهای اختصاصی لینوکس را تهیه نموده و کسب و کار خود را ارتقا دهند. هرکدام از انواع سرورهای مطرح شده و همچنین موقعیت های جغرافیایی ذکر شده دارای مزیت هایی می باشند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. شل اسکریپت لینوکس، قوی ترین زبان برنامه نویسی است که یک مدیر لینوکسی می تواند از آن برای کارهای خود در سیستم عامل استفاده کند. در این فرادرس، نحوه ساخت یک دفترچه تلفن شخصی، با استفاده از این زبان آموزش داده می شود. در این پروژه، از قابلیت های زبان برنامه نویسی شل اسکریپت و پایگاه داده SQLite استفاده می کنیم.

کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب زومیت تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است. دوستانی که نتونستند ویرچوال ماشین رو نصب بکنن دلیلش آنتی ویروس روی کامپیوترشونه. ولی نویز محیط آدمو اذیت میکنه، ولی تسلط استاد ومحتوای آموزشی واقعا عالیه سپاس از فرادرس. فقط میتونم بگم عالیه و خیلی مفید بود ممنونم از استاد رازیان و فرادرس. لطفاً کلمات ستایش‌گونه و غیر ادبی و عبارت‌های نادانشنامه‌ای را بزدایید. برای راهنمایی بیشتر راهنمای نوشتن مقاله‌های بهتر و لحن بی‌طرف را ببینید.





:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 16 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: